Alin Zabrauteanu – Jazzadezz

Alin Zabrauteanu este unul dintre cei 3 membrii Jazadezz, mai precis chitaristul/claparul/compozitorul/producatorul trupei.

Mai jos aveti un interviu foarte interesant.

Cum simti ca este perceput grupul Jazzadezz de catre public?

Imi place sa cred ca prezinta interes din start pentru oricine. Fie pentru ca nu au mai auzit aceasta combinatie de genuri si subgenuri, fie ca sunt putin confuzi daca e sau nu e jazz, ori fie pentru simplul fapt ca suna melodios si placut. Ideea e ca se intelege ca nu cantam jazz si nu ne propunem sa fim o formatie de nisa. Nu ne cautam noi publicul, desi vrem sa-l filtram cu un anumit tip de rafinament. Prin atmosfera pe care o cream vream sa aducem un aer mistic si de visare care sa se concretizeze si mai mult in live, unde vizual trebuie sa fii la acelasi nivel cu cel sonor. Pe viitor ne dorim sa imbinam vizualurile lui Vali Chincisan, cu o scenografie, niste lumini si eventual niste costume bine gandite. Numai ca pentru asta ai nevoie si de niste spatii adecvate.

Care este procesul vostru creativ?

Nu avem retete si incercam sa le evitam pe cat posibil. Albumul Inimani Mal are o poveste aparte si procesul de productie a fost oarecum diferit fata de cel de acum. Acolo toate piesele au fost compuse pentru chitara si voce, dupa care le-am reorchestrat in studio si peste acel material si-a adus aportul Calin cu instrumentele de suflat. Piesele s-au transformat iar cu primul album ne-am cautat un sound aparte. Ne-am gasit cateva elemente care ne definesc pe noi ca persoane in primul rand si poate abia apoi ca artisti si cu ele mergem mai departe, in diferite forme. Nu ne oprim la un sound anume, cautam tot timpul ceva nou dar care simtim ca ne reprezinta. In prezent lucram la un album nou, unul mai clar si mai direct, mai cursiv si mai dinamic, in care plecam de la niste improvizatii, parti instrumentale care ii confera o mai mare libertate Dezdemonei si peste care Calin aduce culoare si substanta cu instrumentele de suflat. Vom avea de asemenea si mai multe bucati instrumentale, unde fiecare isi poate doza mai bine energia pe care vrea sa o transmita. Pentru noul album, avem un concept in spate care ne ajuta foarte mult si ne ofera un echilibru in creatie, dar despre el as vrea sa vorbesc cand avem albumul gata.

Foarte multi artisti din Romania nu au casa de discuri si prefera sa se promoveze singuri. Crezi ca e o metoda sau o necesitate pentru pastrarea integritatii artistice?

Casele de discuri asa cum le stim noi sunt in coma de ceva vreme. Traiesc din acei artisti care trebuie sa ajunga la radiourile care rasuna in taxiuri si pe santiere sau pe tv in saloanele de manichiura, coafor sau frizerie… Ofera produse care pot merge in gol fara sa deranjeze masele sau sa le suprasolicite. Pentru restul exista internetul si eventual label-urile de pe net care iti pot oferi un plus de promovare. A fi independent e o solutie dar trebuie totusi sa ai niste cunostinte de marketing si in special marketing online in spate. Daca muzica ta e pe toate siteurile importante si are review-uri pe bloguri cunoscute si apreciate, poti functiona la fel de bine independent.

Am observat ca aveti buton de PayPal pe site, folosesc vizitatorii acest buton, va platesc pe PayPal?

Avem dar nu cred ca a fost apasat de prea multe ori. Pana la urma avem albumul gratis la download asa ca cei care vor sa plateasca o fac doar daca vor.

www.jazzadezz.ro

Donate and share!



Spune-mi cate ceva despre proiectele tale legate de muzica de teatru

E o zona fascinanta si din pacate prea putin abordata in Romania. In prezent sunt la un master de sound and light design la UNATC. Sunetul e inca lasat undeva pe ultimul loc in majoritatea productiilor teatrale romanesti desi are un impact dramatic major. In materie de sound design, teatrul e un spatiu extrem de ofertant. Uneori te intrebi ce cauti pe scena ca muzician si daca locul tau e acolo. In teatru e mai confortabil. E cu adevarat placut sa observi ce influenta are sunetul in desfasurarea intregului spectacol. E de admirat ce face Vlaicu Golcea in aceasta zona. Mi-as dori sa aud ceva Makunouchi Bento in teatru. Momentan lucrez la un spectacol multimedia cu trupa Turet – “Eu si Cristina”, care va aparea la primavara si unde sunetul are un rol major. Dupa care incep lucrul la un spectacol de dans contemporan, ceea ce imi doream de mult sa fac.

Cum abordezi sunetul de teatru si ce set-up foloseti?

Din setup-ul meu pentru o piesa de teatru face parte Ableton Live impreuna cu un midi controller (uzual un Trigger Finger). Cu un astfel de software peisajul sonor se poate diversifica foarte mult. Pe langa partea de sampling prestabilit se pot folosi foarte usor multe efecte live, cu resurse minime. In prezent partea de multimedia trebuie tratata mult mai atent, in primul rand de catre regizor, care trebuie sa inteleaga potentialul dramatic al acesteia si nu sa se rezume doar la a avea o muzica luata de pe net si pusa de pe un cd player, eventual doar la sfarsitul spectacolului, sau in cazul luminii doar la a avea lumina pe fata actorilor. Intr-adevar actorul reprezinta elementul de baza al unui spectacol de teatru, insa partea de multimedia trebuie tratata cu aceeasi importanta.
 
In cea mai mare parte, compun muzica special pentru moment. Insa trebuie sa spun ca e o diferenta intre ce inseamna muzica pentru teatru si ce inseamna sound design. Cand spui ca faci sound design, inseamna ca trebuie sa integrezi muzica in toata atmosfera sonora. Chiar si atunci cand e nevoie de o anumita bucata clasica, incerc sa o integrez remixand-o sau folosind fx-uri potrivite. Sper doar ca regizorii sa inteleaga cat de penibil e ca inca sa folosesti Queen intr-un spectacol.
 
Unde e cazul, prefer sa fac sesiuni de field recording. Momentan lucrez la o piesa multimedia, o ora de audio-vizual, numita “Eu si Cristina” (impreuna cu trupa de teatru independent Turet). Un personaj pe scena, impreuna cu un VJ si cu mine pe partea de audio. Toate trei elementele merg impreuna cap-coada, asa ca provocarea e mare. Pregatirea unui astfel de performance, necesita si field recording si sampling din alte surse si muzica compusa, plus partea de live. Procesul e cu totul altul fata de cel strict muzical. Teatrul este foarte ofertant din punct de vedere creativ, as zice chiar mai mult decat sunetul de film. Si daca intervine si o parte live in spectacol, avem deja sanse sa fie foarte bine.

Ce credeti ca lipseste in momentul de fata in Romania pentru o explozie a creativitatii talentului local?

Nu lipseste nimic. Avem toate resursele de care avem nevoie, poate doar mai putin cateva spatii adecvae de concerte. Dar pentru creativitate avem tot ce trebuie.

De ce atunci nu are loc o explozie de talentului local?

Ti-am spus, ca eu cred ca sunt toate conditiile in romania sa faci lucruri ok.. e loc mult pentru asta asa ca nu depinde decat de artisti. Multi zic ca ce bine ar fi fost in afara.. problema e ca daca aici nu se remarca unde piata nu e atat de saturata, atunci ce ar fi facut in Anglia unde sunt foarte multi si foarte buni, sau daca nu merge aici, atunci de ce nu au nici un feedback din afara.. nu stiu.. cred ca din cauza ca e prea multa lamentare si frustrare si prea putina concentrare pe a face lucruri personale si bine produse.

Puteti asculta si documenta mai mult despre Alin si Jazzadez @: www.jazzadezz.ro

© 33madspirals 2011. Unauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author and/or owner is strictly prohibited. Excerpts and links may be used, provided that full and clear credit is given to 33madspirals with appropriate and specific direction to the original content.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s