Secuem

Ce inseamna si de unde vine numele de Secuem?

“Secuem” este rezultatul unor imbarligaturi intre initialele numelui si prenumelui meu, S si M. M-am jucat putin cu literele astea si ma gandeam cam ce variante ar fi; Vroiam sa iasa ceva usor de spus si sa nu-l gasesc pe tot Google-ul. Asa au iesit “Scum”, “Escuem”, “Escm”, dar parca nu erau ce trebuie; Scum era prea…SCUM si era peste tot, Escuem era prea basescu_popescu_iliescu si tot neamul lui “escu”; Mi-a cazut pe “Secuem”; era usor de pronuntat, simteam ca ma reprezinta si bineinteles…nu il gaseam nici pe Google :))

De insemnat nu inseamna nimic; Doar litera S impreuna cu M, “S cu M”, Se cu Em.

Am vazut ca ai mai multe remix-uri (unele impresionante), decat piese originale pe soundcloud; prefer/te inspira mai multi sa lucrezi pe o idee deja existenta?

Da, asa este, sunt mai multe remix-uri suite acolo, unele impresionante, multumesc, pentru ca, imi plac mai mult cum suna si cum sunt facute, tehnic vorbind (mix, master, etc).

Ma inspira foarte multe lucruri, de la sunetul aspiratorului care se suprapune peste zgomotul bormasinii vecinului, pana la tiganca care o aud pe strada cu “sticleeee cumpaaaaar”; Nu am un mod standard ca sa zic asa de a face o piesa sau un remix; Incerc sa nu-mi pun nici o limita, sa fiu cat mai liber. Imi place sa fac remix-uri, atat de mult cat imi place sa fac si piese propriii; problema cu piesele proprii este ca nu am gasit inca formula, piesa care lipseste, ca ele sa fie complete si sa exprime 100% ideea mea; mai concret, imi place ca o piesa sa aibe voce (feminina mai exact) si pana acum…nu prea am reusit sa gasesc acea piesa care lipseste. Dar, cine stie🙂

Cum ai inceput cu muzica?

Cu muzica, am inceput cu ascultatul; mult, foarte mult, peste tot. Pe la 8-9 ani ascultam mult ce auzeam pe la mine pe la tara in vacanta; Modern Talking, Sandra, Sabrina, Italo Disco etc. Primul contact cu muzica care urma sa-mi intre in oase si sa conteze cu adevarat, a fost pe la 11 ani, cand am auzit prima data “World In My Eyes – Depeche Mode”; atunci ceva a facut click; “Violator” a fost primul meu album cumparat, care l-am ascultat de foarte multe ori si l-am studiat secunda cu secunda; Nu stiam eu pe vremea aia ce inseamna ala fus, ride, crash, kick, synth, bass, pad, etc…dar eram atent la toate pacanelile si tonurile de pe albumul ala. Si azi, dupa atata timp, mi se pare grav de tot.

Cu scos efectiv de sunete intr-un mod mai organizat asa, am inceput prin 98, cand am avut primu band impreuna cu 4 prieteni. Treaba se chema “Baros” si cantam un fel de electro rock_industrial fuck off and die. Multa influenta Nine Inch Nails. Ne placea foarte mult si ni se parea ca suntem foarte gravi. A durat pana in 2000 cam asa…pana s-a fasait toata treaba si fiecare a luat-o pe drumul lui.

Cum/unde ai invatat sa produci?

De produs, adica momentul cand efectiv am deschis un DAW si am inceput sa dau cu mouse-ul prin el a fost prin 98. In Cakewalk, pe un Pentium 2, faceam structurile de piese pentru formatia de atunci “Baros”. De la tobe, bass, pana la pad-uri, synth-uri si ce mai era. Le puneam pe caseta si le ascultam toti impreuna, fiecare mai venea cu idei, se faceau versuri si….iesea piesa; era fun. Aici vreau sa-i multumesc prietenului meu Radu Marza, care mi-a aratat calea in toata treaba asta cu produsul de muzica pe calculator.

M-am oprit prin 2001 si pana in 2009 nu am mai facut nimic; In 2009 am descoperit Ableton-ul (tot multumita lui Radu) si asa a inceput povestea cu “Secuem”. Diferenta intre 2009 si 98 era enorma, lucrurile erau mult mai simple, informatia circula altfel, aflatul de chestii era mult mai la indemana.

Si din 2009 pana azi, incerc sa scot cat mai mult din ideile care le am in cap; Remix-uri, productii proprii, etc. Uneori iese exact cum vroiam, uneori nu, dar asta-i viata; Pasiune, relaxare, rabdare si multa munca sa fie, restul …e tacere🙂

Care este instrumentul tau, daca se poate spune asa si daca exista asa ceva, aici ma refer la un instrument clasic (toba, chitara, saxofon) in loc de calculator/ableton, daca nu exista asa ceva nici o problema…

Primul instrument muzical pe care am pus mana si cu care am si reusit sa cant, a fost chitara; Astazi mai dau cu mana si pe clape cand compun, cand imi caut teme si note, dar nu pot sa spun ca STIU sa cant.

Deci ca raspuns final, chitara.

Care sunt intentiile de viitor?

De cand m-am reapucat de muzica, am cunoscut oameni noi, oameni deosebiti; cu multi am devenit prieten si am inceput sa “brutarim”, sa coacem impreuna idei, concepte si directii, legate de muzica. Momentan pe langa treaba mea cu Secuem, mai merg cu Viky Red in concertele lui live pe partea de sampling, fx, looping, etc.

Pe viitor ma vad tot…facand muzica, alaturi de meseria mea de baza, cea de arhitect; “Fara muzica, viata ar fi o greseala”, vorba filozofului; nu ma vad frontman intr-o formatie, poate in spate, undeva. Mai degraba pe scaunul de producator, in studio, clampanind la clape, chitarind la chitara si facand piese, remix-uri, ca si acum, doar ca la o scara mai mare; si obligatoriu afara, poate Berlin, sau Londra :))



Numeste 3 melodii (orice, dar non Secuem) care ar trebui sa le ascute cei care au citit acest interviu.

Daaa, aici as numi 3 miliarde de piese care m-au inspirat si mi-au intrat in oase; nu o sa numesc piese clasice, gen Depeche, NIN si altele; alea le stim toti sunt frumoase, au facut istorie, legende vii etc etc.

Propun 3 piese care atunci cand le-am vazut, am dat de ele accidental…si de ar fi ars pamantul, tot as fi stat sa le aud pana la capat.

1. Phantogram – When I’m Small

2. Miike Snow – Black & Blue

3. Justice – DVNO

Il puteti gasi pe Secuem aici:

http://www.secuem.com
http://www.facebook.com/secuem
http://www.soundcloud.com/secuem

© 33madspirals 2012. Unauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author and/or owner is strictly prohibited. Excerpts and links may be used, provided that full and clear credit is given to 33madspirals with appropriate and specific direction to the original content.

Leave a Reply

